Watchdog receives hundreds of complaints over Telegraph’s ‘toxic’ benefits article

A press watchdog has received hundreds of complaints about a “toxic” article by the Daily Telegraph which asked its readers to calculate how much disabled people on out-of-work benefits were contributing to the country’s “tax burden”.

The Telegraph wrote that millions were claiming benefits “without ever having to look for work” and it produced an automatic calculator that allowed readers to discover “just how much of our hard-won salaries are spent on the benefits of those who do not work”.

More than 600 people have so far complained about the article to the Independent Press Standards Organisation (IPSO), which is currently assessing the complaints.

Disabled campaigners warned this week that the news story, following a “hateful” Twitter post by Channel 5’s Jeremy Vine show last month, marks a return to “divisive” and “damaging” media coverage that incites hatred of disabled people.

Please continue reading at:

Disability News Service

Leave a Reply